ŚLEDZIE KORZENNE

Było o przyprawach korzennych, były pierniczki, była masa makowa… I nadal jesteśmy tym samym ciepło-korzennym aromacie, w końcu od czego mamy grudzień? 🙂
Tym razem na tapetę bierzemy śledzie, bez których nie wyobrażam sobie Wigilii (zresztą nie tylko Wigilii… tak po prostu – życia).

Na przygotowanie tych śledzi potrzebujecie minimum dobę! Zatem wciąż macie szansę podać je na wigilijnym stole. Spróbujcie, a nie pożałujecie!

sledzie2

Śledzia podaję z marynowaną w occie jabłkowym czerwoną cebulą. W wersji sałatkowej doskonale pasują do niego  pieczone ziemniaki i pokrojone w paseczki kwaśne jabłko.

MARYNOWANA CEBULA*
3 czerwone cebule
1/2 szklanki octu jabłkowego
1/2 szklanki wody
2 łyżki miodu o delikatnym smaku
kilka goździków, kawałek kory cynamonu, ew. chilli

*zróbcie od razu podwójną porcję, ta cebula jest doskonałym dodatkiem do wielu dań – sałatek, kanapek, domowych burgerów itp.

Cebulę obieramy i dzielimy na ćwiartki lub ósemki lub kroimy w pióra, zalewamy wrzątkiem i gotujemy minutę. Następnie odlewamy wodę i hartujemy cebulę wrzucając ją do miski z lodowatą wodą. Zimną cebulę przekładamy do słoiczków i przygotowujemy marynatę.
W małym garnuszku gotujemy wodę z przyprawami – studzimy i do przestudzonej wody dodajemy miód i ocet. Tak przygotowaną marynatą zalewamy cebulę. Odstawiamy w chłodne miejsce na minimum dobę.

KORZENNE ŚLEDZIE
niepełna szklanka wysokiej jakości oleju o delikatnym smaku (rzepakowy, lniany)
10 filetów śledziowych solonych

mieszanka przypraw – zmielone goździki, cynamon, gałka muszkatołowa, pieprz

Jeśli śledzie są solone zalewamy je lodowatą wodą i moczymy kilka-kilkanaście godzin.

Następnie śledzia kroimy na mniejsze kawałki i przekładamy do słoika. Zalewamy olejem wymieszanym z przyprawami. Dokładnie zakręcamy i odstawiamy na minimum 24 godziny.
Przed podaniem (można kilka godzin przed, ale nie jest to konieczne) odsączamy z zalewy śledzie i cebulę i łączymy oba składniki. Do dania można dodać pokrojonego w kostkę lub ósemki upieczonego w skórce ziemniaka i posiekane w paski lub kostkę jabłko.

sledzie

Advertisements

One thought on “ŚLEDZIE KORZENNE

  1. […] śledzie korzenne AMINOKWASY SIARKOWE (cysteina i metionina) wzmacniają działanie antyoksydacyjne pokarmów, co powoduje szybszą regenerację (także po wysiłku) i likwidację wolnych rodników zaburzających pracę organizmu gdzie je znajdziemy? mięso, jaja, ryby, rośliny strączkowe, zarodki pszenne, płatki owsiane, otręby pszenne płatki owsiane na ostro ANTYOKSYDANTY niwelują działanie wolnych rodników, które osłabiają skuteczność przebiegu wielu reakcji biochemicznych w organizmie gdzie je znajdziemy? przede wszystkim w warzywach i owocach – aronia, gorzkie kakao, buraki, żurawina, czarne porzeczki, szparagi, czerwona cebula, rzodkiewki, czerwona kapusta, wiśnie, jeżyny, jagody, ciemne winogrona, rabarbar, brokuły, melony, marchew, kapusta pekińska, jarmuż, dynia, czerwona papryka, wodorosty morskie, szpinak, pomidory, morele, zielona herbata, przyprawy (imbir, pietruszka, rozmaryn, szałwia, tymianek).  […]

    Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s